Rankingi zarówno specjalistyczne jak i te amatorskie , są wszechobecne w sieci , dlatego nikt z nas nie powinien mieć ze znalezieniem ich w Internecie . Czy te porównania okazują się bardzo pomocne w razie jakichkolwiek wątpliwości związanych z wyborem dostawcy usług bankowych? Ja sądzę że nie bardzo – w większości przypadków to marketingowy bełkot sponsorowany przez dany bank.
Ranking banków jest podstawową formą opiniotwórczą wpływającą na klientów i dokonywane przez nich wybory ofert finansowych na rynku. Czynnikami , które są brane pod uwagę w tych zestawieniach są różnorodne i zależne od formy rankingu tzn. czy jest to np. ranking kont czy ranking kredytów.
Wszelkie rankingi kont bankowych głównie opierają się one na oprocentowaniach kont bankowych , kont oszczędnościowych , lokat , a także czy obsługa konta i karty kredytowej jest bezpłatna czy też nie oraz czy obsługa internetowa jest możliwa czy też nie, itp itd.
Osiągnięte przez nie wyniki w powyższych „dyscyplinach” są odpowiednio punktowane co wpływa na końcowy wynik i ich pozycje w danym rankingu. Jednak o tych punktach decyduje instytucja tworząca dany ranking.
Należy jednak pamiętać ,że dzisiaj większość rankingów banków ma formę sponsorowaną , przez co mijają się one z prawdą i nie są zupełnie wiarygodne. Wygrywa ten bank , który za to zapłacił bezpośrednio lub pośrednio oferując najwyższe prowizję za sprzedaż swojego produktu, instytucji tworzącej ranking. Tak jest w przypadku rankingów większości porównywarek finansowych, która mienią się jako niezależne i obiektywne 🙂 Toć to śmiech na sali 🙂 Zresztą jak może być niezależny w ocenie ktoś kto sprzedaje dany produkt bankowy?
Dlatego w żadnym wypadku nie należy ślepo wierzyć w rankingi , które poprostu wprowadzają klienta w błąd. Trzeba być świadomym tych pułapek zastawianych na nas przez marketingowców. I niestety trzeba samemu pochodzić bo bankach, popytać się , policzyć i w końcu samodzielnie wybrać najtańsza dla nas realnie ofertę.
Chętnie posłucham waszych opinii na ten temat.