Smart Bank to młoda instytucja, działa na polskim rynku finansowym od czerwca 2014 roku. Mimo krótkiego czasu bank zdobył już grono wiernych klientów, którym odpowiada jego profil – instytucji nowoczesnej i mobilnej.
Póki co oferta jest dość wąska, obejmuje bowiem konto internetowe osobiste i oszczędnościowe, karty płatnicze i kredyt gotówkowy dla klientów indywidualnych oraz konto i kilka innych usług dla mikroprzedsiębiorstw.
Nie ulega jednak wątpliwości, że z uwagi na swoją mobilność, Smart Bank jest niesłychanie atrakcyjny dla młodych ludzi, którzy często podróżują, pracując lub studiując za granicą i oczekują od instytucji bankowej nowoczesnych rozwiązań umożliwiających obsługę bankową przy użyciu urządzeń elektronicznych co najmniej w całej strefie euro i na obszarze Unii Europejskiej, jeśli nie na całym świecie.
Konto internetowe Smart to propozycja dla klientów indywidualnych pozytywnie wyróżniająca się na tle innych ofert, przede wszystkim ze względu na brak opłat za podstawowe operacje, to jest za prowadzenie rachunku, wydanie i użytkowanie karty, przelewy, wypłaty ze wszystkich bankomatów w Polsce i na świecie.
Prowizja w wysokości 5 zł zostanie natomiast pobrana w przypadku przelewu zagranicznego SWIFT, 15 zł w przypadku przelewu krajowego SORBNET, 5 zł za polecenie zapłaty oraz za sprawdzenie salda czy zmianę PIN w bankomacie BZ WBK. Nic jednak nie zapłacimy za realizację zlecenia stałego, tak więc w sumie Smart Konto należy do najtańszych rachunków osobistych, jakie mamy do dyspozycji w polskich instytucjach finansowych.
Konto internetowe Smart Bank reprezentuje nową generację bankowości, wyłącznie elektronicznej, Bank Smart nie posiada bowiem placówek stacjonarnych.
Konto można uruchomić za pomocą aplikacji mobilnej dostępnej na Google Play i App Store lub poprzez wypełnienie wniosku na stronie internetowej banku. Dane potwierdza się wysyłając przelew na 1 gr bądź podpisując umowę przesłaną kurierem. Konto można otworzyć i korzystać z pełnej obsługi przy pomocy smartfona, co jest kolejnym dowodem otwartości banku na nowoczesne rozumienie bankowości i stosowanie innowacyjnych technologii dla ułatwienia życia klientom.
Zarówno system transakcyjny bankowości internetowej, jak i aplikacja mobilna, są przejrzyste i czytelne, a prosta nawigacja umożliwia łatwą obsługę.
W zakresie aplikacji mobilnej mamy możliwość korzystania z komend głosowych, niezależnie od opcji kliknięcia w odpowiednie polecenie.
Ciekawym i atrakcyjnym dla wielu osób przemieszczających się po Europie rozwiązaniem jest możliwość prowadzenia równoległej bankowości w Polsce i krajach strefy euro. Złotówkowe Smart Konto może zostać bowiem zintegrowane ze Smart Konto EU prowadzonym w euro, co pozwala na swobodną wymianę waluty po korzystnym kursie oraz natychmiastowe dokonywanie przelewów z każdego miejsca na świecie w przypadku aplikacji mobilnej na smartfona.
Podsumowując wszystkie wady i zalety oferty, Smart Konto to w zasadzie idealne rozwiązanie dla pewnej, ściśle określonej grupy klientów, którzy cenią przede wszystkim wygodę i nowoczesność, tanią obsługę i mobilność, mniejszą wagę natomiast przywiązują do możliwości dokonywania tradycyjnych operacji gotówkowych w placówkach stacjonarnych czy do szerokiej gamy produktów dostępnych w innych bankach.